Lorena Wiebes hoopt in Vuelta a Burgos ritten te kapen

Lorena Wiebes hoopt in Vuelta a Burgos ritten te kapen

Verslag

-

20 mei.

Lorena Wiebes keert terug in competitie voor Team SD Worx-Protime. De Nederlandse kampioene begint nu aan een competitieblok met eerst Vuelta a Burgos en dan de Giro d’Italia. “In de Vuelta a Burgos hoop ik wedstrijdritme op te doen en uiteraard ritten te winnen. Ik sta altijd aan de start met het idee om voor de winst te gaan met Team SD Worx-Protime.”

Lorena Grey 026

Lorena Wiebes: “Het is fijn om terug te gaan koersen met Team SD Worx-Protime. Mijn laatste wedstrijd met het team was de Amstel Gold Race. Maar ik ben daarna ook nog naar Maleisië geweest voor het baanwielrennen. Ik heb die wedstrijdprikkels nodig en ik heb ook het gevoel dat de explosiviteit die je op de baan nodig hebt me helpt voor mijn sprint. Daarnaast deed ik met Marly Grav ook nog een gravelwedstrijd. Dat heeft minder met explosiviteit te maken, maar eerder met het trainen van de inhoud door af te zien. Afgelopen weekend lag de focus in de Omloop der Kempen dan weer op de sprint. Het was mooi om die sprint ook te winnen richting de Vuelta a Burgos.”

“In de Vuelta a Burgos hoop ik de puntjes op de i te zetten van onze lead-outtrain. Ook Barbara Guarischi staat hier aan de start. Het is fijn om hier nog te kunnen uittesten richting de Giro, waar ik toch een doel heb gemaakt van de roze trui. In Burgos zijn er eerst twee vlakke ritten en daar staan mijn pijlen op gericht. Ik hoop dat we een vervolg kunnen breien aan de sterke prestaties van het team.”

Vuelta Burgos