Lorena Wiebes wint voor tweede jaar op rij Copenhagen Sprint
Verslag
-
13 jun.
Lorena Wiebes heeft opnieuw toegeslagen in de Copenhagen Sprint. Net als vorig jaar was de renster van Team SD Worx-Protime de snelste in de Deense hoofdstad, waar ze na een sterke teamprestatie haar tiende overwinning van het seizoen boekte. Op een parcours met lokale ronden in het centrum van Kopenhagen hield de ploeg de wedstrijd perfect onder controle, waarna Wiebes in de sprint opnieuw haar snelheid etaleerde.
Wiebes was na afloop vol lof over het werk van haar ploeggenotes.
“Ik ben heel blij met deze overwinning. Het team heeft de hele dag enorm hard gewerkt en daar ben ik heel dankbaar voor. Dat gaf me natuurlijk extra motivatie om het vandaag ook af te maken,” zei Wiebes.
“De laatste ronden waren goed. Het team hield me de hele tijd mooi vooraan in het peloton. Er was op het einde nog één renster vooruit, maar de ploeg controleerde dat perfect. Zo was het goed om van voren te blijven. In de sprint is het dan altijd een beetje hectisch om je weg te vinden, maar ik vond de ruimte en daarna ben ik gewoon gegaan.
Het is heel mooi om na de teleurstelling van de afgelopen week op deze manier terug te slaan. Dat gaf me vandaag ook extra motivatie.”
De Nederlandse sprintster benadrukte ook dat de organisatie veel inspanningen had gedaan om de wedstrijd veiliger te maken dan vorig jaar.
“Ik moet ook zeggen dat de wegen op het lokale circuit, in vergelijking met vorig jaar, veel veiliger waren. De organisatie heeft fantastisch werk geleverd door alle gevaarlijke punten goed aan te duiden, zodat het peloton veilig door de stad kon rijden.”
Dat Wiebes graag in Denemarken koerst, is geen geheim. Het land roept mooie herinneringen bij haar op, en met twee zeges op rij in Kopenhagen hoopt ze daar volgend jaar nog een hoofdstuk aan toe te voegen.
“Ik hoop dat ik volgend jaar kan terugkomen om er drie op drie van te maken in de Copenhagen Sprint. Ik hou erg van Denemarken. Ik behaalde hier mijn eerste wereldtitel op de piste en werd hier ook Europees kampioene bij de junioren. Ik heb dus heel mooie herinneringen aan dit land en ben altijd blij om hier te zijn.”
Met deze overwinning bevestigt Lorena Wiebes opnieuw haar status als één van de snelste vrouwen van het peloton.
Gerelateerde nieuws
Alle nieuwsPreview
-
11 jun.
Lorena Wiebes en Team SD Worx-Protime mikken op een tweede sprintzege in Kopenhagen
Verslag
-
07 jun.
Anna van der Breggen: “Trots dat ik deze week tot het einde voor het roze streed”
Verslag
-
06 jun.